RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Gry z "tandetą" w prozie polskiej lat dziewięćdziesiątych. Rekonesans

Creator:

Miszczak, Magdalena

Date issued/created:

2000

Resource type:

Text

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 4 (2000)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Text pol.

Type of object:

Journal/Article

References:

1. Banalizm, hasło w: Parnas bis. Słownik literatury polskiej urodzonej po 1960 roku, oprac. P. Dunin-Wąsowicz, K. Varga, Warszawa 1998, s. 8-10.
2. Z. Bauman, Ponowoczesność, czyli o niemożliwości awangardy, "Teksty Drugie" 1994 nr 5/6, s. 171-179.
3. M. Bieńczyk, Homo Pyknolepticus, w: Szybko i szybciej. Eseje o pośpiechu w kulturze, pod red. D. Siwickiej, M. Bieńczyka, A. Nawareckiego, Warszawa 1996, s. 31-42.
4. T. Bujnicki, Dwa końce wieku przez pryzmat dzisiejszej lektury "Quo vadis" Sienkiewicza, w: Z perspektywy końca wieku. Studia o literaturze i jej kontekstach, pod. red. J. Abramowskiej, A. Brodzkiej, Poznań 1997, s. 221.
5. W.J. Burszta, K. Piątkowski, O czym opowiada antropologiczna opowieść, Warszawa 1994, s. 121.
6. A. Burzyńska, Fabulant, Kraków 1997, s. 36.
7. P. Dunin-Wąsowicz, Stajnia "Lampy i Iskry Bożej", "Nowy Nurt" 1994 nr 4, s. 7.
8. P. Dunin-Wąsowicz, A.St. Rodys, Odczapów. Przewodnik dla turystów mentalnych, Warszawa 1999.
9. J. Fiske, Reading Popular Culture, Boston-London-Sydney 1989, s. 6.
10. M. Fleischer, Overground. Die Literatur der polnischen altenativen Subkulturen der 80er und 90er Jahre, München 1994.
11. D. Głowacka, Wzniosła tandeta i "simulacrum": Bruno Schulz w postmodernistycznych zaułkach, "Teksty Drugie" 1996 nr 2/3, s. 72-91.
12. M. Głowiński, Humanistyka najmniejszego wysiłku, w: Pismak 1863 i inne szkice o różnych brzydkich rzeczach, Warszawa 1995.
13. M. Janion, "Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś", Warszawa 1996.
14. J. Jarzębski, Kicz jest w nas (Gombrowicza romans z kiczem), "Teksty Drugie" 1996 nr 4, s. 52-70.
15. J. Klejnocki, J. Sosnowski, Literatura w supermarkecie, w: Chwilowe zawieszenie broni. O twórczości tzw. pokolenia "bruLionu" (1986-1996), Warszawa 1996, s. 41-58.
16. T. Kostyrko, Sztuka w perspektywie czasu rzeczywistego, w: Kultura i sztuka u progu XX wieku, red. S. Krzemień-Ojak, Białystok 1997, s. 279-282.
17. R.E. Krauss, Oryginalność awangardy, przeł. M. Sugiera, w: Postmodernizm. Antologia przekładów, pod red. R. Nycza, Kraków 1997, s. 399-420.
18. M. Kundera, Wposzukiwaniu utraconej teraźniejszości, w: Zdradzone testamenty. Esej, przeł. M. Bieńczyk, Warszawa 1996.
19. A. Libera, Madame, Kraków 1998, zwł. s. 52-61, 205, 303.
20. Literatura to nie wagon. Z Pawłem Dunin-Wąsowiczem rozmawia Krzysztof Varga, "Czas Kultury" 1996 nr 2, s. 24-28.
21. K. Loska, Nowe media albo estetyka katastrofy, w: Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, pod red. K. Wilkoszewskiej, Kraków 1999, s. 305-312.
22. K. Loska, Wojna i prędkość. W stronę estetyki katastrofy Paula Virilio, "Principia. Pisma koncepcyjne z filozofii i socjologii teoretycznej. Studia z filozofii filmu", t. XXVI, Kraków 2000, s. 195-208.
23. M. Miszczak, Manueli Gretkowskiej zabawy (z) kiczem, "Teksty Drugie" 1998 nr 6, s. 135-153.
24. S. Morawski, O swoistym procesie estetyzacji kultury współczesnej, w: Estetyczne przestrzenie współczesności, pod red. A. Zeidler-Janiszewskiej, Warszawa 1996, s. 32-34.
25. S. Morawski, Sztuka masowa a elitarna - za i przeciw, w: Na zakręcie: od sztuki do po-sztuki, Kraków 1985, s. 73-104.
26. D. Nowacki, Banalizm jest dobry na wszystko!, "FA-art" 1998 nr 1-2, s. 11-14.
27. K. Piątkowski, Estetyka współczesnego banału, w: Antropologiczne przechadzki po kulturze, pod red. W.J. Burszty, Poznań 1996, s. 77-93.
28. G. Planeta, Banalizm, czyli honorowe wyjście z sytuacji, "Fronda" 1995 nr 4-5, s. 113-120.
29. K. Rudzińska, Awangarda a kultura masowa, w: Społeczne funkcje tekstów literackich i paraliterackich, pod red. S. Żółkiewskiego, M. Hopfinger, K. Rudzińskiej, Wrocław 1974, s. 117.
30. A. Schnle, "Sklepy cynamonowe" Brunona Schulza: apologia tandety, w: Schulz in memoriam 1892-1942, red. M. Kitowska-Łysiak, wyd. 2, Lublin 1994, s. 59-60.
31. M. Sieprawski, Twist, Warszawa 1996.
32. P. Virilio, Esthéthique de la disparition, Paris 1980.
33. K. Wilkoszewska, Paula Virilio filozofia prędkości i estetyka znikania, "Kultura Współczesna" 1993 nr 1, s. 108-113.
34. L. Witkowski, Ambiwalencja kiczu jako wyzwanie w kulturze (elementy metapedagogiczne w ilustracjach nie tylko estetycznych), w: Nieobecne dyskursy, cz. V, pod red. Z. Kwiecińskiego, Toruń 1997, s. 36-38.
35. Xerofuria. Antologia-katalog. III warszawski Art Zine Show 20 maja 1995, oprac. P. Dunin-Wąsowicz, Warszawa 1995, s. 127.
36. A. Zeidler-Janiszewska, Od futurystycznych fantazji do estetyki znikania, w: Między melancholią a żałobą, Warszawa 1996, s. 120-137.
37. J. Ziemek, Music Television - produkcja /konsumpcja/ ekspertyza, "Easy Rider" 1997 nr 10/11, s. 27.37. J. Ziemek, Music Television - produkcja /konsumpcja/ ekspertyza, "Easy Rider" 1997 nr 10/11, s. 27.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

4

Start page:

73

End page:

83

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:59031 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Jun 28, 2016

Number of object content downloads / hits:

676

All available object's versions:

https://www.rcin.org.pl/publication/76119

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information