Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Cięcie Kmicica

Twórca:

Jagielski, Sebastian ORCID

Data wydania/powstania:

2023

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 2 (2023)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Andreas-Salome L., Anal und Sexual, „Imago” 1916, no. 4.
2. Barthes R., Światło obrazu. Uwagi o fotografii, przeł. J. Trznadel, Aletheia, Warszawa 2008.
3. Barthes R., Trzeci sens, przeł. R. Wyborski, „Kino” 1971, nr 11.
4. Baudry J.-L., Projektor: metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenia rzeczywistości, przeł. A. Helman, w: Panorama współczesnej myśli filmowej, red. A. Helman, Universitas, Kraków 1992.
5. Bersani L., Czy odbytnica jest grobem?, przeł. M.A. Pelczar, w: Teorie wywrotowe. Antologia przekładów, red. A. Gajewska, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2012.
6. Bersani L., Homos, Harvard University Press, Cambridge, MA – London 1995. DOI
7. Bond Stockton K., Beautiful Bottom, Beautiful Shame. Where „Black” Meets „Queer”, Duke University Press, Durham, NC 2006. DOI
8. Butler J., Walczące słowa. Mowa nienawiści i polityka performatywu, przeł. A. Ostolski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2010.
9. Czapliński P., Plebejski, populistyczny, posthistoryczny. Formy polityczności sarmatyzmu masowego, „Teksty Drugie” 2015, nr 1.
10. Dąbrowski J., Cenzura w sztuce polskiej po 1989 roku. Artyści, sztuka, polityka, t. 2, Fundacja Kultura Miejsca, Warszawa 2014.
11. Didi-Huberman G., Obrazy mimo wszystko, przeł. M. Kubiak Ho-Chi, Universitas, Kraków 2008.
12. Edelman L., Przyszłość to dziecinne mrzonki, przeł. T. Sikora, w: Teorie wywrotowe. Antologia przekładów, red. A. Gajewska, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2012.
13. L. Edelman L., „Rear Window’s” Glasshole, in: Out Takes: Essays on Queer Theory and Film, ed. by E. Hanson, Duke University Press, Durham 1999. DOI
14. Freud S., Trzy rozprawy z teorii seksualnej, w: tegoż, Życie seksualne, przeł. R. Reszke, Wydawnictwo KR, Warszawa 2009.
15. Freud S., Wstęp do psychoanalizy, przeł. S. Kempnerówna, W. Zaniewicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
16. Haltof M., Narodowe nostalgie. Uwagi o współczesnych adaptacjach klasyki literackiej, w: Polskie kino popularne, red. P. Zwierzchowski, D. Mazur, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2011.
17. Hocquenghem G., Pragnienie homoseksualne, przeł. P. Skalski, Wydawnictwo Eperons-Ostrogi, Kraków 2021.
18. Jagielski S., Przerwane emancypacje. Polityka ekscesu w kinie polskim lat 1968-1982, Universitas, Kraków 2021.
19. Jakimczyk J., Daniel ikonoklasta, „Życie” 6.12.2000.
20. Kozak T., Jak filozofować szablą (Kmicica), w: tegoż, Wytępić te wszystkie bestie. Rozmowy i eseje, Stowarzyszenie 40 000 Malarzy, Warszawa 2010.
21. Koziołek R., Ciała Sienkiewicza. Studia o płci i przemocy, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2018.
22. Leończuk I., Kuzia T., Kmicic porąbał nazistów, „Super Express” 18-19.11.2000.
23. Mazierska E., In the Land of Noble Knights and Mute Princesses: Polish Heritage Cinema, „Historical Journal of Film, Radio and Television” 2001, vol. 21, no. 2No. 21 (2). DOI
24. McGowan T., Realne spojrzenie. Teoria filmu po Lacanie, przeł. K. Mikurda, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2008.
25. Miller D.A., Anal „Rope”, „Representations” 1990, no. 32. DOI
26. Mulvey L., Przyjemność wzrokowa a kino narracyjne, przeł. J. Mach, w: tejże, Do utraty wzroku. Wybór tekstów, red. K. Kuc, L. Thompson, Korporacja Ha!Art, Kraków–Warszawa 2010.
27. Olbrychski D., Nadal jestem nieobliczalny, rozm. M. Puczyłowska, „Przyjaciółka” 6-12.01.2001.
28. Olbrychski D., Szabla Kmicica, rozm. A. Kropiwnicki, „Wprost” 3.12.2000.
29. Olbrychski D., Zorro, syn Tuhaj-beja?, rozm. B. Maciejewski, „Super Express” 24.11.2000.
30. Protokół z posiedzenia kolaudacyjnego filmu „Pan Wołodyjowski” w dniu 31 stycznia 1969 r., Archiwum Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego, sygn. A-344, poz. 455.
31. Sienkiewicz H., Wołodyjowski, Ex Libris – Galeria Polskiej Książki, Warszawa 1999.
32. Studlar G., Masochism and the Perverse Pleasure of the Cinema, in: Movies and Methods, vol. 2, ed. by B. Nichols, University of California Press, Berkeley–Los Angeles 1985.
33. Trentin F., The Queer Underside of „La Dolce Vita”: Towards an „Anal Theory” of Looking, „Screen” 2020, vol. 61, no. 4No. 61 (4). DOI

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

146

Strona końc.:

161

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:238990 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2023.2.8

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

14 wrz 2023

Data dodania obiektu:

4 lip 2023

Liczba pobrań / odtworzeń:

34

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.rcin.org.pl/publication/275362

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Jagielski S. - Cięcie Kmicica 14 wrz 2023

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji