Przejdź do menu głównego
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści
Przejdź do stopki
pl
en
en
pl
Kontrast
Zaloguj się
pl
en
en
pl
Zaloguj się
Kontrast
Powrót
O repozytorium
O repozytorium
Misja
Partnerzy i organizacja
Projekty RCIN i OZwRCIN
Informacje techniczne
Najczęściej zadawane pytania
Prawo autorskie
Regulamin świadczenia usług
Polityka ochrony i archiwizacji
Polityka prywatności
Deklaracja dostępności
Kontakt
Kolekcje
Kolekcje
Zbiory Biblioteki IAE PAN
Książki
Czasopisma
Z działalności Instytutu
O Instytucie
Projekty
Publikacje Pracowników i Wydawnictwa IAE PAN
Książki
Czasopisma bieżące
Archaeologia Polona
Archeologia
Archeologia Polski
Ethnologia Polona
Etnografia Polska
Fasciculi Archaeologiae Historicae
Journal of Urban Ethnology
Kwartalnik Historii Kultury Materialnej
Przegląd Archeologiczny
Sprawozdania Archeologiczne
Prace pracowników Instytutu
Materiały z badań archeologicznych
Badania Archeologiczne w Kaliszu
Badania Archeologiczne w Sandomierzu
Materiały z badań archeologicznych w Wilczycach
Biała ceramika z Solca nad Wisłą
Orońsko – kopalnie krzemienia czekoladowego
Materiały numizmatyczne
Atlas skał
Skały krzemionkowe
Rogowiec
Obsydiany
Radiolaryty
Krzemienie
Składanki
Archeometryczna baza danych
Materiały etnograficzne
Polski Atlas Etnograficzny
Obrazy Indii i Pakistanu
Badania etnograficzne PAN w Mongolii
Fotografia Polskiej Wsi
Archiwum Instytutu
Dokumentacja opisowa
Dokumentacja ilustracyjna
Materiały rysunkowe
Plany archeologiczne
Kartoteka fotograficzna Zakładu Historii Kultury Materialnej
Materiały ze Spuścizny Ludwika Sawickiego
Prace dyplomowe
Indeksy
Indeksy
Tytuł
Inny tytuł
Twórca
Współtwórca
Wydawca
Miejsce wydania
Data wydania/powstania
Data publ. on-line
Data zastrzeżenia praw autorskich
Okres dostępności
Opis
Stopień naukowy
Uzyskany tytuł
Stopień studiów
Dyscyplina
Instytucja nadająca tytuł
Nazwa
Inne nazwy
Typ obiektu
Stanowisko arch.
Stanowisko-lokalizacja-wykop
Stanowisko-lokalizacja-sektor
Stanowisko-lokalizacja-ćwiartka
Stanowisko-lokalizacja-głębokość
Stanowisko-lokalizacja-lokalizacja w ćwiartce
Lokalizacja-położenie administracyjne(współczesne)
Lokalizacja- położenie administracyjne (dawne)
Lokalizacja- położenie topograficzne
Zobacz na mapie
Lokalizacja- położenie hydrograficzne
Nr AZP
Rodzaj obiektu
Własność
Użytkowanie
Charakterystyka obiektu
Charakterystyka obiektu- techniki wykonania
Charakterystyka obiektu- surowiec
Charakterystyka obiektu- kolor
Charakterystyka obiektu- przezroczystość
Charakterystyka obiektu- przełam
Charakterystyka obiektu- połysk
Charakterystyka obiektu- kora
Charakterystyka obiektu- przejście między korą
Charakterystyka obiektu- patyna
Charakterystyka obiektu- patyna- kolor
Charakterystyka obiektu- szerokość
Charakterystyka obiektu- długość
Charakterystyka obiektu- średnica
Charakterystyka obiektu- ciężar
Opis obiektu
Analizy
Metoda analizy
Rodzaj analizy
Wyniki analizy
Kierownik badań/ Twórca kolekcji
Autor (rysunku, zdjęcia, rekordu)
Data badań
Dokumentacja powiązania
Miejsce publikacji wyników
Numer inwentarzowy
Data zebrania
Zbieracz/ Obserwator
Chronologia
Kod paskowy
Uwagi
Temat i słowa kluczowe
Abstrakt
Bibliografia
Czasopismo/Seria/cykl
Szczegóły do cytowań
Tom
Zeszyt
Strona pocz.
Strona końc.
Typ zasobu
Format
Identyfikator zasobu
Źródło
Język
Język streszczenia
Zakres
Zakres przestrzenny
Zakres czasowy
Prawa
Zasady wykorzystania
Właściciel praw autorskich
Digitalizacja
Lokalizacja oryginału
Dofinansowane ze środków
Tagi
Historia przeglądania
Historia przeglądania
Obiekty
Kolekcje
Repozytoria RCIN
Repozytoria RCIN
INSTYTUT ARCHEOLOGII I ETNOLOGII POLSKIEJ AKADEMII NAUK
INSTYTUT BADAŃ LITERACKICH POLSKIEJ AKADEMII NAUK
INSTYTUT BADAWCZY LEŚNICTWA
INSTYTUT BIOLOGII DOŚWIADCZALNEJ IM. MARCELEGO NENCKIEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
INSTYTUT BIOLOGII SSAKÓW POLSKIEJ AKADEMII NAUK
INSTYTUT CHEMII FIZYCZNEJ PAN
INSTYTUT CHEMII ORGANICZNEJ PAN
INSTYTUT FILOZOFII I SOCJOLOGII PAN
INSTYTUT GEOGRAFII I PRZESTRZENNEGO ZAGOSPODAROWANIA PAN
INSTYTUT HISTORII im. TADEUSZA MANTEUFFLA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
INSTYTUT JĘZYKA POLSKIEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
INSTYTUT MATEMATYCZNY PAN
INSTYTUT MEDYCYNY DOŚWIADCZALNEJ I KLINICZNEJ IM.MIROSŁAWA MOSSAKOWSKIEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
INSTYTUT PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW TECHNIKI PAN
INSTYTUT SLAWISTYKI PAN
SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - INSTYTUT TECHNOLOGII MATERIAŁÓW ELEKTRONICZNYCH
MUZEUM I INSTYTUT ZOOLOGII POLSKIEJ AKADEMII NAUK
INSTYTUT BADAŃ SYSTEMOWYCH PAN
INSTYTUT BOTANIKI IM. WŁADYSŁAWA SZAFERA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Pole wyszukiwania
Jak wyszukiwać...
Wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna
|
Indeksy
Indeks:
Opis
Wyników:
161
Opis
Wybrana litera: T
wszystkie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Z
Wyszukaj w polu Opis
z
9
Następna
Fotografia (skan ze slajdu). Portret pasterza kaczchi rabari. Na kolanach leży jego turban w kolorze czarno-fioletowym, znak przynależności do tej grupy. Oprócz tego w nogach leży biała torba, w której nosi rzeczy niezbędne podczas marszu ze zwierzętami - herbata i coś do jedzenia. W jego nogach leży również grupy kij, służący do obrony przed dzikimi zwierzętami
Fotografia zbiorowa przedstawia wielopokoleniową rodzinę w ogrodzie. Starsza kobieta i mężczyzna siedzą na krzesłach, między nimi kilkuletnia dziewczynka, za nimi pośrodku stoi kobieta i mężczyzna, po skrajnych stronach dwie młode kobiety. Kobieta siedząca na krześle i stojąca po lewej stronie trzymają bukiety polnych kwiatów. Na odwrocie zdjęcia inskrypcja : "Brat mego teścia z Goszcza miejscowość przed wojenna z rodziną 1932" (pisownia oryginalna)
Fotografia (skan ze slajdu). Kapliczka hinduistyczna w miejscowości Islamkot na pustyni Thar. Napis widoczny nad wejściem - Dada, a po obu stronach wejścia płaskorzeźby strażników
The European Association of Archaeologists - nowa forma integracji archeologów europejskich
Maria A. Očir-Gorjaeva, Pferdgeschirr aus Chošeutovo. Skythescher Tierstil an der Unteren Wolga, Archäologie in Eurasien, B. 19, Mainz 2005, 184 Seiten (Hauptteil 144 + 40 Seiten von Katalog : Maria A. Očir-Gorjaeva, Vladimir V. Dvorničenko, Katalog); Russische und Englische Zusammenfassung
Fotografia przedstawia dwóch mężczyzn płynących płaskodennym czółnem po rzece. Jeden z mężczyzn, na przedzie stoi i trzyma w dłoniach wiosło pychowe, zaś drugi siedzi z tyłu i steruje. Mężczyzna na przedzie ubrany jest w mundur wojskowy i czapkę, a mężczyzna z tyłu w białą koszulę, spodnie na szelkach i czapkę. W tle widać rozległe łąki
Fotografia przedstawia trzy młode kobiet na tle muralu. Tematem malowidła jest klasztor jasnogórski z zespołem klasztornym. Kaplica Matki Boskiej jest powiększona w stosunku do rzeczywistości a w jej wnętrze „wmontowany” jest cudowny obraz. Po prawej stronie zdjęcia widnieje obraz jednej ze Stacji Krzyżowych. Zarys postaci Marii Panny w koronie pomiędzy dwiema rozpostartymi polskimi flagami na których tle widniej orzeł w koronie i napis wersalikami na wstędze: Królowa korony polskiej unosi się nad sanktuarium. U góry muralu widać napis wersalikami: Pamiątka z Częstochowy 1931 [lub 1951 – orzeł w koronie zdaje się wskazywać na pierwszą datę]
„The Identity of Bronze Age Europe. International Conference: British Museum 27-29 october 1994"
162 s., [1] k. złoż., 24 s. tabl. : il. ; 24 cm
Fotografia przedstawia dziewczynkę w białej sukience komunijnej i wianku na głowie. Dziewczynka ma włosy zaplecione w dwa warkocze związane białymi kokardami, w ręku trzyma książeczkę do nabożeństwa. Dziecko opiera się o krzesło stojące obok. Na odwrocie zdjęcia inskrypcja: "Rok 1946 - maj - niedziela. Moja mama przy I - Komunii Św. w Jaworzu. Zdjęcie wykonane w pokoju przez wujka od mamy"
Fotografia (skan ze slajdu). Widoki ze święta kumbha mela. Na pierwszym planie widać ulice i ludzi mieszkających w chatach. Przed chatami leżą stosy drewna przeznaczone na sprzedaż. W styczniu i lutym noce nad Gangesem są chłodne. Za ulica widoczny jest teren obchodów święta - liczne namioty i wiadukt. Odbywa się to podczas świąt kumbha mela, które odbywają się w Allahabad co 12 lat (po 6 latach odbywa sie tzw. pół-mela). To najliczniejsze święto w Indiach północnych, a wyjątkowość Allahabadu polega na tym, że leży w miejscu, w których Jamuna wpada do Gangesu. Miejsce zlewania się wód, a dokładnie miejsce to widać po różnym kolorze obu wód - uznawane jest za szczególnie pomyślne na kąpiel podczas kumbha meli
Theodor Voigt, Das frühbronzezeitliche Gräberfeld von Wahlitz, Kreis Burg. "Veröffentlichungen des Landesmuseums für Vorgeschichte in Halle", Heft 14, Halle 1955
182, [5] s., [6] k. tabl. : il. ; 25 cm
Fotografia przedstawia młodą kobietę i mężczyznę w strojach ślubnych pozujących na tle widocznego za nimi pieca kaflowego. Kobieta ubrana jest w biała suknię z welonem umocowanym wiankiem nałożonym na głowę, w rękach trzyma bukiet kwiatów. Mężczyzna w ciemnym garniturze i białej koszuli w klapę wpiętą ma kokardkę z gałązka mirtu
Fotografia przestawia kobietę i mężczyznę w średnim wieku oraz dwóch młodych mężczyzn i młodą kobietę. Jeden z mężczyzn w mundurze. Jak wynika z opisu właściciela zdjęcia jest to rodzina (...) ze wsi Huszcza przebywająca w Kanadzie. Na odwrocie zdjęcia inskrypcja : "To jest tylko domowe zdiencie trzeba isc dostudja zecało familijo dozdjecia. to jest ja i zona i starszy szyn w mundurze i resta to jest młotsze. Zdjencie jest z roku 1941. go"
Fotografia (skan ze slajdu). Widok na góry znajdujące sie powyżej miejscowości Badrinath, do którego droga prowadzi wzdłuż rzeki i każdego roku jest otwarta dla pojazdów z początkiem maja aż do października. Na zdjęciu mały zbiornik wodny leżący powyżej miejscowości. Na ziemie ułożony stos kamieni oraz trójząb (trishul), znak śiwaickich ascetów, wbity. W tle widać zbocza szczytów należących do wysokiej części Himalajów
Fotografia (skan ze slajdu). Fragment święta plemiennego Bhilów poświęconego bogini Gauri. Święto trwa około 40 dni i ma miejsce w okresie pory deszczowej. Każdego dnia grupa mężczyzn z plemienia tańczy w kolejnej wsi. Kulminacyjne święto w tym rejonie odbywa się na przedmieściach Udaipur i w ciągu kilku godzin tańczą i odgrywają sceny w plemiennej mitologii, większość z nich związana z życiem Rai Budiya. Na zakończenie święta po procesji wrzucają figurę bogini Gauri do wody. Na zdjęciu aktorzy po zakończeniu ceremonii i tańców. Niektórzy z nich udzielają wywiadu
Fotografia (skan ze slajdu). Fragment święta plemiennego Bhilów poświęconego bogini Gauri. Święto trwa około 40 dni i ma miejsce w okresie pory deszczowej. Każdego dnia grupa mężczyzn z plemienia tańczy w kolejnej wsi. Kulminacyjne święto w tym rejonie odbywa się na przedmieściach Udaipur i w ciągu kilku godzin tańczą i odgrywają sceny w plemiennej mitologii, większość z nich związana z życiem Rai Budiya. Na zakończenie święta po procesji wrzucają figurę bogini Gauri do wody. Zdjęcie przedstawia dwóch aktorów odgrywających jeden z epizodów. Z tyłu widoczny jest budynek stojący przy głównym placu, przy którym siedzą inni aktorzy i publiczność
Fotografia (skan ze slajdu). Fragment święta plemiennego Bhilów poświęconego bogini Gauri. Święto trwa około 40 dni i ma miejsce w okresie pory deszczowej. Każdego dnia grupa mężczyzn z plemienia tańczy w kolejnej wsi. Kulminacyjne święto w tym rejonie odbywa się na przedmieściach Udaipur i w ciągu kilku godzin tańczą i odgrywają sceny w plemiennej mitologii, większość z nich związana z życiem Rai Budiya. Na zakończenie święta po procesji wrzucają figurę bogini Gauri do wody. Na zdjęciu widać grupę aktorów uzbrojonych w karabiny, miecze, kije. Ich twarze pomalowane są na zielono, noszą ciemne okulary i kapelusze
Fotografia (skan ze slajdu). Fragment święta plemiennego Bhilów poświęconego bogini Gauri. Święto trwa około 40 dni i ma miejsce w okresie pory deszczowej. Każdego dnia grupa mężczyzn z plemienia tańczy w kolejnej wsi. Kulminacyjne święto w tym rejonie odbywa się na przedmieściach Udaipuru i w ciągu kilku godzin tańczą i odgrywają sceny w plemiennej mitologii, większość z nich związana z życiem Rai Budiya. Na zakończenie święta po procesji wrzucają figurę bogini Gauri do wody. Na zdjęciu widać środek sceny, w którym są ogień i kwiaty symbolizujące boginię. Siedzi tam starszy mężczyzna ubrany w charakterystyczny biały strój i żółty turban. Poza nim widać nogi innych uczestników z dzwonkami na kostkach
1
2
z
9
Następna
Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'.
Więcej informacji
Rozumiem