Filters
RCIN and OZwRCIN projects

Search for: [Abstract = "Strefy podmiejskie największych miast w Polsce stały się w ostatnich czasach obszarami koncentracji problemów komunikacyjnych. Jednym ze sposobów ich minimalizacji jest zwiększenie roli transportu zbiorowego podczas codziennych przemieszczeń do rdzenia aglomeracji. Szczególnie istotną rolę odgrywa tu transport kolejowy, który wykorzystuje odrębną infrastrukturę, przez co jest niezależny od ruchu drogowego. Aby jednak stanowił rozsądną alternatywę dla pasażerów, musi być konkurencyjny wobec transportu indywidualnego. Kluczowe zatem jest określenie czynników wpływających na odpowiednie zachowania komunikacyjne społeczeństwa. Zdaniem autora, w strefie podmiejskiej, gdzie oferta przewozowa jest porównywalna, duże znaczenie odgrywają tzw. czynniki zewnętrzne, przede wszystkim relacje przestrzenne pomiędzy infrastrukturą kolejową a siecią osadniczą. Dlatego też celem pracy jest ukazanie wpływu integracji zabudowy mieszkaniowej ze stacją kolejową na liczbę pasażerów z niej odprawianych, w obrębie obszarów wiejskich wrocławskiej strefy podmiejskiej. Integracja oceniona została na podstawie analizy podstawowych statystyk przestrzennych przy wykorzystaniu narzędzi GIS. Wyniki badań potwierdziły, że wyższy stopień integracji przekłada się na wzrost liczby pasażerów, natomiast izolacja tych elementów zniechęca mieszkańców do korzystania z usług kolei. Potwierdza to konieczność planowania rozwoju przestrzennego stref podmiejskich w koordynacji z systemem transportu kolejowego, w celu odciążenia drogowego systemu komunikacyjnego w obrębie aglomeracji."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information