Język metadanych
Model dynamiczny procesu edukacyjnego z uwzględnieniem niejednorodności cech kandydatów na studia
Inny tytuł:Raport Badawczy = Research Report ; RB/46/2005
Twórca: Wydawca:Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis:25 pages ; 21 cm ; Bibliography p. 25
Temat i słowa kluczowe: Abstrakt:W pracy przedstawiono pewne rozszerzenie proponowanego wcześniej modelu sieciowego procesu i modelu populacji studentów. Zakłada się tu, że linie ograniczenia finansowego lub intelektualnego nie stanowią zdeterminowanych progów odcinających części populacji lecz są mają charakter niejednoznaczny. Jako bardziej odpowiednie proponuje się tu zastosowanie funkcji przynależności z repertuaru środków logiki rozmytej lub rozpatrywanie przejścia osobnika o danych właściwościach do odpowiedniej klasy w kategoriach prawdopodobieństwa (to ostatnie podejście uzasadnione w przypadku odpowiednio licznych populacji). W celu zilustrowania opisanych rozważań skonstuowano prosty model uczelni, której procesami edukacyjnymi są pięcioletnie studia o identycznym programie i stałych parametrach odsiewu. Dane użyte w tym modelu są teoretyczne, ale oparto je na analizie wspólczynników promocji i odsiewu realnego procesu edukacyjnego - studiów czteroletnich.
Czasopismo/Seria/cykl:Raport Badawczy = Research Report
Typ zasobu: Szczegółowy typ zasobu: Źródło: Język: Język streszczenia: Prawa:Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Zasady wykorzystania:Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Digitalizacja:Systems Research Institute of the Polish Academy of Sciences
Lokalizacja oryginału:Library of Systems Research Institute PAS
Dofinansowane ze środków: Dostęp: