Object structure
Title:

Computational analysis of cooperative solutions in an education system

Subtitle:

Raport Badawczy = Research Report ; RB/54/2002

Creator:

Kruś, Lech

Publisher:

Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2002

Description:

24 stron ; 21 cm ; Bibliografia s. 23

Subject and Keywords:

Education system ; System edukacji ; Nash solution ; Raiffa solution ; Egalitarian solution ; Economic analysis of education ; Analiza ekonomiczna edukacji

Abstract:

The paper deals with the model of the education system. The model describes cooperation of university with students in the presence of risk. A bargaining problem is formulated. Three cooperative solution concepts (Nash, Raiffa, Egalitarian) to the problem are analyzed. The analysis is made from axiomatic point of view, taking into account properties of the solutions concepts. Next a computational analysis is made. An experimental system based on the model has been constructed. A number of computational experiments have been made. Results of the experiments are presented and discussed.

Relation:

Raport Badawczy = Research Report

Resource type:

Tekst

Detailed Resource Type:

Raport

Source:

RB-2002-54

Language:

eng

Language of abstract:

eng

Rights:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitizing institution:

Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Systemowych PAN

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style: