Język metadanych
When to stop collecting data on ship movements?
Inny tytuł:Geographia Polonica Vol. 86 No. 2 (2013)
Twórca: Wydawca: Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis: Typ obiektu: Temat i słowa kluczowe:wartość ładunku ; wejście do portu ; zróżnicowania regionalne ; klasa wielkościowa ; value gap ; ruch statków
Bibliografia:
1. Coulson E.C., 1991. A guide for tanker brokers. London: Clarkson Research Studies Ltd., 166 pp.
2. Grammenos C.Th. (ed.), 2010. The handbook of maritime economics and business. 2nd edn., London: Lloyd's List, 1062 pp.
3. Isserlis L., 1938. Tramp shipping cargoes and freights. Journal of the Royal Statistical Society, vol. 101, pt. 1, pp. 53–146.
4. Laulajainen R., Holgersson Th., Strömberg A-B., 2001. Operating panamax dry bulk carriers on the seven seas. Gothenburg: Gothenburg School of Economics and Commercial Law, 296 pp.
5. Laulajainen R., 2006. The geographical foundations of dry bulk shipping. Gothenburg: Gothenburg School of Business, Economics and Law, 262 pp
6. Laulajainen R., 2009. Route choice by VLCCs from Middle East Gulf to North Atlantic. Ocean Economics Review of China, vol. 3, (Oct.) pp 2-31.
7. Laulajainen R., 2010. Geography sets the tone to tramp routing. International Journal of Shipping and Transport Logistics, vol. 2, no. 4, pp. 364-382.
http://dx.doi.org/10.1504/IJSTL.2010.035500 -
8. Laulajainen R., 2011. Oil product tanker geography with emphasis on the Handysize segment. Fennia, vol. 189, no. 1, pp. 1–19.
9. Laulajainen R., 2012a. Oil transit ports, the foreland concept revisited. Transportation Economics and Logistics Review, vol. 3 (Sept.) pp. 1-23.
10. Laulajainen R., 2012b. Tanker foreland regionalization (with full trading matrices). [Submitted to] Maritime Policy and Management.
11. LMIU, 2004. LMIU Vessel Data. London: Lloyd's Marine Intelligence Unit.
12. LMIU Vessel Data, 2004. Lloyd's Marine Intelligence Unit. London
13. Neste OIL, 2004. Neste Oil, Helsinki.
14. Nossum B., 1996. The evolution of dry bulk shipping 1945-1990. Oslo: Fearnleys, 346 pp.
15. Saigol L., 2012. Syria defies oil embargo with Iranian help. Financial Times, 18 May 2012, 5.
16. Sargent A.J., 1930. Seaways of the empire: notes of the geography of transport. 2nd edn. rev., London: A. & C. Black, 145 pp.
17. Stopford M., 2009. Maritime economics. 3rd edn., London-New York: Routledge, 815 pp.
http://dx.doi.org/10.4324/9780203891742 -
18. Talley W. K., 2009. Port economics. London-New York: Routledge, 208 pp.
19. Un COMTRADE, 2004. United Nations Commodity Statistics Database. SITC 333 and 334. New York.
20. Verlaque Ch., 1975. Géographie des transports maritimes. Paris: Doin, 437 pp.
21. Vigarié A., 1979. Ports de commerce et vie littorale. Collection. Hachette Université, vol. 28, Paris: Hachette, 492 pp.
22. WIKIPEDIA, 2012a. Port of Rotterdam. http://en.wikipedia.org/wiki/Port_of_Rotterdam [8 October 2012].
23. WIKIPEDIA, 2012b. Port of Singapore. http://en.wikipedia.org/wiki/Port_of_Singapore [8 October 2012].
Rozmiar pliku 0,9 MB ; application/pdf
Identyfikator zasobu: Źródło:CBGiOS. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Język: Prawa:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Zasady wykorzystania: Digitalizacja:Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk
Lokalizacja oryginału: Dofinansowane ze środków:Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego ; Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R
Dostęp: