Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Students in times of pandemic: Employment, living conditions, and health. Case studies from Poland, Ukraine, and Belarus

Inny tytuł:

Geographia Polonica Vol. 94 No. 3 (2021)

Wydawca:

IGiPZ PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm

Abstrakt:

The article draws attention to the importance of gainful employment of students. The pandemic has largely limited such opportunities. Study objective: Determination of the scope in which students recognise limitation, its consequences for their plans regarding continuation of university education, life priorities and health self-assessment. The online survey involved the participation of a total of 380 students from Poland, Ukraine, and Belarus. Results: Demonstrated loss of employment, worsening of material situation, declared changes in plans of continuation of university education. Moreover, the respondents assessed their state of health as worse due to the occurrence or intensification of psychosomatic symptoms.

Bibliografia:

Aucejo, E.M., French, J., Araya, M.P.U., Zafar, B. (2020). The impact of COVID-19 on student experiences and expectations: Evidence from survey. Journal of Public Economics, 191, 104271. https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2020.104271 DOI
Bącik, M., Gawarkiewicz, P., Siewicz, K. (2010). Aktywność zawodowa studentów jako przykład pozaakademickiej działalności młodych ludzi. Przegląd Pedagogiczny, 1: 82-92.
Combining studies and paid jobs: Thematic review. (2018). Eurostudent.eu. https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/TR_paid_jobs.pdf
Diagnoza Społeczna (2013). Warunki i jakość życia Polaków. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
Długosz, P. (2020). Krakow students in the situation of the coronavirus (COVID-2019) pandemic threat. Kraków: Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.20494.72008 DOI
Długosz, P. (2020). Neurotyczne pokolenie koronawirusa? Raport z II fali badań krakowskich studentów. Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. https://ifis.up.krakow.pl/wp-content/uploads/sites/9/2020/06/Raport-z-II-fali-bada%C5%84-student%C3%B3w-UP-.pdf
EUROSTUDENT VI. (2018). Społeczne i ekonomiczne warunki życia studentów w Polsce na tle innych krajów europejskich. Raport końcowy dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Sopot-Warszawa: PBS. https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/20181029_EUROSTUDENT_VI_raport_krajowy.pdf
Godlevska, V., Grečaniuk, N. (2008). Pracûûčij student: motivacìâ, problemi. http://conf.vntu.edu.ua/humed/2008/txt/Godlevska.htm
Hauschildt, K., Gwosć, C., Netz, N., Mishra, S. (2015). Social and economic conditions Europe. Sinopsis of indicators. Final report. EUROSTUDENT V 2012-2015, Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag.
Hauschildt, K., Vögtle, A.M., Gwosc, Ch. (2018). Social and economic conditions of student life in Europe. EUROSTUDENT VI - 2016-2018. Synopsis of Indicators. https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/EUROSTUDENT_VI_Synopsis_of_Indicators.pdf
Health status of population in Poland in 2014. (2016). Warsaw: Statistics Poland. https://stat.gov.pl/en/topics/health/health/health-status-of-population-in-poland-in-2014,4,1.html
Ignatovitch, E.S., Kozhuhovskaia, L.S., Salikov, A.E., Sergeeva, Yu.I. (2018). O položenii molodeži v Respublike Belarus' v 2017 godu. Nacional'nyj doklad, Minsk. http://nihe.bsu.by/index.php/ru/natsionalnyj-doklad
Isralowitz, R., Khamenka, N., Konstantinov, V., Gritsenko, V., Reznik, A. (2020). Fear, depression, substance misuse and related conditions among multi-national medical students at the peak of the COVID-19. Epidemic, Journal of Loss and Trauma, 26(4), 401-404. https://doi.org/10.1080/15325024.2020.1799521 DOI
Khan, A.H., Sultana, S., Hossain, S., Hasan., M.T., Ahmed, H.U., Sikder, M.T. (2020). The impact of COVID-19 pandemic on mental health & wellbeing among home-quarantined Bangladeshi students: A cross-sectional pilot study. Journal of Affective Disorders, 277, 121-128. https://doi.org/10.1016/j.jad.2020.07.135 DOI
Kogut, I., Samochin, I., Kudelia, M., Žeriobkiva, T., Stadnyj, Ye. (2016). Socìal'no-ekonomìčnijportret studentìv: rezul'tati opituvannâ. Cedos. https://cedos.org.ua/uk/articles/sotsialno-ekonomichnyi-portret-studentiv-rezultaty-opytuvannia
Lebedevich, M. (2019). K voprosu zanâtosti molodeži v Respublike Belarus'. In V.I. Belski (Ed.), Strategiâ razvitiâ èkonomiki Belarusi: vyzovy, instrumenty realizacii i perspektivy: sbornik naučny (pp. 230-234). Vol. 2, Minsk: Pravo i Ekonomika.
Lenart, J. (2014). Student i praca. Historia i współczesność. Przegląd Pedagogiczny, 2, 117-129.
Libanova, E., Cymbal, A., Lisogor, L., Marchenko, I., Iarosh, O. (2014). Labour market transitions of young women and men in Ukraine. Work 4 Youth Publication Series, 41. http://www.un.org.ua/images/documents/4521/wcms_519747.pdf
Marozau, R., Apanasovich, V. (2016). Global University Entrepreneurial Spirit Students' Survey National Report Republic of Belarus 2016. Minsk, National Report. Republic of Belarus. http://www.guesssurvey.org/resources/nat_2016/GUESSS_Report_2016_Belarus.pdf
Obučenie v period pandemii: social'nyj golod i strahi studentov. (2020). https://www.tltsu.ru/about_the_university/news/detail.php?ID=277991
Odriozola-González, P., Planchuelo-Gómez, Á., Irurtia, M.J., de Luis-García, R. (2020). Psychological effects of the COVID-19 outbreak and lockdown among students and workers of a Spanish University. Psychiatry Research, 290. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.113108 DOI
Orr, D., Gwosc, C., Netz, N. (2011). Social and economic conditions of student life Europe. Sinopsis of indicators. Final report. EUROSTUDENT IV 2008-2011, Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag.
Ostoj, I. (2016). Motywy podejmowania pracy przez studentów studiów stacjonarnych - wyniki badań. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 44(1), 231-241. DOI
Parchomiuk, M., Zubrzycka-Maciąg, T. (2017). Pracujący studenci. Wybrane korelaty konfliktu i wzbogacenia. Forum Oświatowe, 29(1), 149-166.
PARP. (2019). Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań. Warszawa: System Rad ds. Kompetencji.
Pew Research Center. (2020). Survey of U.S. adults conducted March 19-24, 2020. https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/03/30/people-financially-affected-by-covid-19-outbreakare-experiencing-more-psychological-distress-than-others/
Piróg, D. (2017). Dokonywanie wyboru usługi edukacyjnej na poziomie wyższym - ujęcie teoretyczne. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 31(3), 204-219. https://doi.org/10.24917/20801653.313.13 DOI
Portfel studenta. (2019). Raport ZBP. https://zbp.pl/getmedia/db30e431-257b-4b47-9942-e8164e844966/PortfelStudenta2019
Reznik, A., Gritsenko, V., Konstantinov, V., Khamenka, N., Isralowitz, R. (2020). COVID-19 fear in Eastern Europe: Validation of the fear of COVID-19 scale. International Journal Mental Health Addiction. https://doi.org/10.1007/s11469-020-00283-3 DOI
Sokolova, A. (2019). Modern students in job search: Why and how they find it. Visnyk V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological studies of contemporary society: methodology, theory, methods", 1053, 178-180. https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13799
SW Research. (2017). Czego się obawiamy, a na co liczymy. Młodzi Polacy w pierwszej pracy: Raport badawczy: Student w pracy 2017. https://www.programkariera.pl/wp-content/uploads/2019/03/Raport-Student-w-Pracy-2017.pdf
SW Research. (2019). Student w pracy: Raport badawczy. Marzec 2019. Polska Rada Biznesu. https://www.programkariera.pl/wp-content/uploads/2019/04/Raport-Student-w-Pracy-2019-wyniki-.pdf
Szlendak, A., Lemska, M. (2010). Socjologiczna analiza wybranych problemów wśród studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu związanych z podjęciem edukacji poza miejscem dotychczasowego zamieszkania. Annales Academiae Medicae Gedanensis, 40, 101-108.
Bibliografia 32 <HTML>Szlendak, A., Lemska, M. (2010). Socjologiczna analiza wybranych problemów wśród studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu związanych z podjęciem edukacji poza miejscem dotychczasowego zamieszkania. Annales Academiae Medicae Gedanensis, 40, 101-108.<FONT COLOR=#FF0000> [Niepełne dane]</FONT></HTML>

Czasopismo/Seria/cykl:

Geographia Polonica

Tom:

94

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

429

Strona końc.:

440

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:211584 ; 0016-7282 (print) ; 2300-7362 (online) ; 10.7163/GPol.0213

Źródło:

CBGiOS. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

eng

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Centralna Biblioteka Geografii i Ochrony Środowiska Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

27 wrz 2021

Data dodania obiektu:

27 wrz 2021

Liczba pobrań / odtworzeń:

477

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.rcin.org.pl/igipz/publication/246595

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji