Język metadanych
Stratygrafia archeologiczna w świetle poglądów E. C. Harrisa
Inny tytuł:Archaeological stratigraphy in the light of E. C. Harris's view ; Przegląd Archeologiczny T. 34 (1987)
Twórca:Urbańczyk, Przemysław (1951– )
Wydawca:Polska Akademia Nauk. Instytut Historii Kultury Materialnej
Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis: Typ obiektu: Temat i słowa kluczowe:Harris, Edward C. (19..- ; archaeologist) ; methods of archaeological research ; stratigraphy
Abstrakt:Książka Edwarda Harrisa jest, obok wcześniejszej o dwa lata publikacji Philippa Barkera, najważniejszą chyba pozycją dotyczącą nowoczesnych metod eksplorowania i dokumentowania stanowisk o skomplikowanej strukturze stratyfikacyjnej. Mimo jej niewątpliwych zalet, nie można jej jednak pozostawić bez komentarza. Szczególnie krytycznie trzeba spojrzeć na część historyczną, którazarówno w szczegółach, jak i w próbach uogólnień zawiera wiele informacji bałamutnych oraz opinii opartych na zbyt wąskiej bazie źródłowej. Wyzierająca z tych rozdziałów nieznajomość literatury spoza kręgu anglo-saskiego jest szczególnie rażąca w zetknięciu z kategorycznością sformułowań autora. Dalsze rozdziały zawierają wykładnię poglądów autora na współczesną metodykę prac wykopaliskowych. Wymagają one pewnego uzupełnienia elementami pominiętymi przez Harrisa bądź rozwinięcia wątków potraktowanych zbyt skrótowo
Czasopismo/Seria/cykl: Tom: Strona pocz.: Strona końc.: Typ zasobu: Szczegółowy typ zasobu: Format: Identyfikator zasobu: Źródło:IAiE PAN, call no. P III 149 ; IAiE PAN, call no. P III 272 ; IAiE PAN, call no. P III 353 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Język: Język streszczenia: Prawa: Zasady wykorzystania:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitalizacja:Institute of Archaeology and Ethnology of the Polish Academy of Sciences
Lokalizacja oryginału:Library of the Institute of Archaeology and Ethnology of the Polish Academy of Sciences
Dofinansowane ze środków:Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Dostęp: