RCIN and OZwRCIN projects

Object

Przedszkole w stepie

Resource type:

Image

Name:

Przedszkole w stepie

Type of object:

Ethnographic object

Location:

somon Bajan, ajmak Centralny (Töv), Mongolia

Object description:

W okresie funkcjonowania skolektywizowanego pasterstwa somon czerpał dochody ze swego gospodarstwa – negdelu. Widzimy takie umieszczone w dużej jurcie (rozszerzonej o kilka segmentów kraty ściennej). Dwanaścioro dzieci wyległo na zewnątrz podekscytowanych tym, że będą pozować. Są pod opieką trzech przedszkolanek w jasnych fartuchach ; Zdjęcie z serii: Osada somonowa ; Podseria: Szkoła, oświata

Author (of drawing, photo, record):

Szynkiewicz, Sławoj

Data:

1968

Accession number:

Nr inw. 2308

Relation:

Badania etnograficzne PAN w Mongolii ; Seria: Osada somonowa

Detailed Resource Type:

Photography

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:236464

Rights:

Creative Commons Attribution BY-SA 3.0 PL license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY-SA 3.0 PL] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY-SA 3.0 PL license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Institute of Archaeology and Ethnology of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Institute of Archaeology and Ethnology of the Polish Academy of Sciences

Projects co-financed by:

Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget. ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Nov 7, 2022

In our library since:

Nov 7, 2022

Number of object content downloads / hits:

0

All available object's versions:

https://www.rcin.org.pl/iae/publication/155235

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Przedszkole w stepie Nov 7, 2022
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information