@misc{Stasiak_Kamil_Edukacja_2022, author={Stasiak, Kamil}, volume={20}, copyright={Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0}, journal={Journal of Urban Ethnology}, address={Kraków}, howpublished={online}, year={2022}, publisher={Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk}, language={pol}, abstract={Uważamy, że głównym celem zarządzania dziedzictwem urbanistycznym jest zachowanie go w najlepszym możliwym stanie. W tej sytuacji działalność inwestycyjna nie wystarcza. Aby osiągnąć długofalowy efekt, należy budować społeczną świadomość wartości historycznej założeń przestrzennych. Istnienie tej świadomości nie tylko sprzyja zachowaniu cennych krajobrazów kulturowych dzięki kontroli społecznej, lecz także pozytywnie wpływa na poczucie jakości życia mieszkańców. W artykule rola muzeów w zarządzaniu dziedzictwem urbanistycznym analizowana jest na przykładzie działalności Muzeum Krakowa. Opisujemy relacje między dobrymi praktykami stosowanymi przez tę instytucję a jej otoczeniem.}, title={Edukacja muzealna jako element zarządzania dziedzictwem urbanistycznym na przykładzie Muzeum Krakowa}, type={Tekst}, URL={http://www.rcin.org.pl/iae/Content/238499/274778.pdf}, keywords={urbanizm, dziedzictwo, Kraków, muzeum, edukacja muzealna, przestrzeń}, }