Object structure
Title:

Logos pedagogii, logos kultury. O edukacyjnym zwrocie (?) kulturowym

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 2 (2014)

Creator:

Żywiołek, Artur

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2014

Description:

21 cm ; Pol. text, eng. summary

Type of object:

Journal/Article

Subject and Keywords:

Bruner, Jerome ; The Culture of Education

References:

1. J. Bruner, Kultura edukacji, przeł. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, wstęp A. Brzezińska, Universitas, Kraków 2010.
2. Ch. Taylor,, Nowoczesne imaginaria społeczne, przeł. A. Puchejda, K. Szymaniak, Znak, Kraków 2010.
http://dx.doi.org/10.14746/fc.2012.09.13
3. R. Rorty Zmierzch prawdy ostatecznej i narodziny kultury literackiej, przeł. A. Szahaj, „Teksty Drugie” 2003 nr 6, s. 113-130.
4. K. Rosner, Narracja, tożsamość i czas, Universitas, Kraków 2003.
5. G. Steiner, Zerwany kontrakt, przeł. O. Kubińska, Instytut Kultury, Warszawa 1994, s. 40-41.
6. S. Lem, Filozofia przypadku. Literatura w świetle empirii, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1988, t. 2, s. 21.
7. M. Foucault, Nadzorować i karać, przeł. T. Komendant, Fundacja Aletheia, Warszawa 1998.
8. P. Bourdieu, Medytacje pascaliańskie, przeł. K. Wakar, Oficyna Naukowa, Warszawa 2006, s. 9.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

2

Start page:

179

End page:

190

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Review

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

0867-0633 ; 10.18318/td.

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

×

Citation

Citation style: