RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Okładkowy stan posiadania (w literaturze najnowszej)

Creator:

Lachman, Magdalena

Date issued/created:

2012

Resource type:

Text

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 6 (2012)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Journal/Article

References:

1. J. A. Urbanowicz, Okładki: blurb, blurb, „Esensja” 2001 nr 7, http://www.esensja.pl/magazyn/2001/07/iso/13_23.html [30.09.2012].
2. M. Baranowska, Siła papieru, „Nowe Książki” 2011 nr 4, s. 56-57.
3. J. Bator, Kobieta: E. Domańska Autofikcja Joanny Bator, „Teksty Drugie” 2003 nr 2/3, s. 336-337.
4. K. Bazarnik, Liberatura: ikoniczne oka-leczenie literatury, w: Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, red. M. Dawidek Gryglicka, Korporacja Ha!art, Kraków, s. 31.
5. A. Biały, Formy opraw książkowych – dotyk skórzanej okładki czy wirtualna prezentacja, w: Dokąd zmierzamy? Książka i jej czytelnik. Materiały z II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zorganizowanej przez Bibliotekę Główną Uniwersytetu Szczecińskiego, Międzyzdroje 20-22 września 2007 r. , red. J. Gaziński, Książnica Pomorska im. Stanisława Staszica, Szczecin 2008, s. 188-196.`
6. P. Boxall, 1001 książek, które musisz przeczytać przed śmiercią, przeł. M. Balas i in., Elipsa – Publicat, Poznań 2008.
7. S. Brown, Magia Harry’ego Pottera. Kreowanie globalnej marki, przeł. H. Bem, PWN, Warszawa 2008, s. 52-53.
8. S. Brown, Magia Harry’ego Pottera, s. 52. Por. też D. Ugrešić Czytanie wzbronione, przeł. D.J. Cirlić, Świat Literacki, Izabelin 2004.
9. D. Danek, Dzieło literackie jako książka. O tytułach i spisach rzeczy w powieści, PWN, Warszawa 1980.
10. N. Drew, P. Sternberger, By Its Cover. Modern American Book Cover Design, Princeton Architectual Press, New York 2005.
http://dx.doi.org/10.1007/1-56898-633-5
11. J. Dunin, Okładka i obwoluta jako komunikat. Wprowadzenie do problematyki, w: Sztuka książki. Historia – teoria – praktyka, red. M. Komza, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2003 [„Acta Universitatis Wratislaviensis. Bibliotekoznawstwo” XXIV (2003)], s. 81-90.
12. J. Dunin, Okładka i obwoluta, w: Rozwój cech wydawniczych polskiej książki literackiej XIX-XX wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1982, s. 120-137.
13. J. Dunin, Okładka i obwoluta w procesie komunikacji literackiej, „Nowe Książki” 1993 nr 1, s. 70-71.
14. J. Dunin, Okładki, obwoluty i wystawy książek w komunikacji literackiej, w: Pismo zmienia świat. Czytanie. Lektura. Czytelnictwo, PWN, Warszawa–Łódź 1998, s. 98-105.
15. U. Eco, Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki, przeł. A. Szymanowski, PIW, Warszawa 1996, s. 15.
16. Z. Fajfer, Liberatura, czyli literatura totalna. Aneks do „Aneksu do «Słownika terminów literackich»”, w: Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999-2009, red. K. Bazarnik, wstęp W. Kalaga, Korporacja Ha!art, Kraków 2010, s. 33.
17. M. Hopfinger, Literatura i media po 1989 roku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.
18. A. Horubała, „bruLionu” przygoda z wolnością, w: Marzenie o chuliganie, Biblioteka „Debaty”, Warszawa 1999, s. 128.
19. D. Jarecka, Obraz rozpisany na kartkach, „Gazeta Wyborcza” 2005 nr 149, s. 16.
20. B.S. Johnsona, Nieszczęśni, przeł. K. Bazarnik, Korporacja Ha!art, Kraków 2008.
21. Judging a Book by Its Cover. Fans, Publishers, Designers, and the Marketing of Fiction, ed. N. Matthews, N. Moody, Ashgate, Aldershot–Burlington,
22. H.F. Kroehl, Buch und Umschlag im Test, Harenberg, Dortmund 1984.
23. B. Krupa, Poetyka powieści Marka Krajewskiego, „Podteksty” 2010 nr 4, http://podteksty.amu.edu.pl/podteksty/?action=dynamic&dzial=4&id=158 [dostęp 30.09.2012]
24. Książki i ludzie. Rozmowy Barbary Łopieńskiej, Twój Styl, Warszawa 1998.
25. M. Lachman, Gry z „tandetą” w prozie polskiej po 1989 roku, Universitas, Kraków 2004, s. 359-360.
26. M. Lachman, Nie(d)ocenione usługi okładki, w: Stolice i prowincje kultury. Księga Jubileuszowa ofiarowana Profesor Alinie Kowalczykowej, red. J. Brzozowski, M. Skrzypczyk, M. Stanisz, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2012, s. 566-584.
27. M. Lalak, Słowo kuszące. O perswazyjności tekstu okazjonalnego w książce literackiej, w: Rozgrywanie światów, s. 291-300.
28. A. Lindgren, My na wyspie Saltkråkan, przeł. M. Olszańska, Nasza Księgarnia, Warszawa 1990, s. 135.
29. I. Loewe, Parateksty na okładkach, w: Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007, s. 85-111.
30. Mania wydawania, czyli o fenomenie „Lampy i Iskry Bożej”, w: „Czarne” oraz „Lampa i Iskra Boża”. Literatura na rynku idei, red. D. Kalinowski, Akademia Pomorska w Słupsku, Słupsk 2010, s. 112-117.
31. D. Masłowska, Kochanie, zabiłam nasze koty, Noir Sur Blanc, Warszawa 2012, s. 104.
32. L. Mikołajczuk, Dyskusyjne kluby książki – przenoszenie wzorów brytyjskich do polskich na przykładzie współpracy British Council i Instytutu Książki, w: Dokąd zmierzamy? Książka i jej czytelnik, s. 103.
33. A. Mizerka, O publicznym wizerunku Manueli Gretkowskiej i estetyce kampu, „Podteksty” 2006 nr 1, http://podteksty.amu.edu.pl/podteksty/?action=dynamic&nr=4&dzial=4&id=109 [2012.09.30].
34. Niech się stanie sztuczność. Z Izabelą Filipiak rozmawia Agnieszka Kosińska, „Dekada Literacka” 1995 nr 4, s. 3, 11-12.
35. A. Pałys, Oczy zaświeciły mi się z radości… , „Lampa” 2011 nr 3, s. 59.
36. M. Pisarski, Kartografowie i kompilatorzy. Pół żartem pół serio o praktyce i teorii hiperfikcji w Polsce, w: Literatura polska 1989-2009. Przewodnik, red. P. Marecki, Korporacja Ha!art, Kraków 2010, s. 280.
37. Polowanie na okładki i kluczowe sceny. Rozmowa z Krzysztofem Masiewiczem, w: S. Frąckiewicz, Wyjście z getta. Rozmowy o kulturze komiksowej w Polsce, Stowarzyszenie 40 000 Malarzy, Warszawa 2012, s. 236.
38. M. Rabizo-Birek, Piosenki prozą – o narodzinach nowego gatunku?, w: Dwadzieścia lat literatury polskiej 1989-2009, t. 1, cz. II: Życie literackie po 1989 roku, red. D. Nowacki, K. Uniłowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2011, s. 211-212.
39. D. Różycka, Autorzy i ich maski. O fotografiach pisarzy współczesnych, w: Teatr wielki, mniejszy i codzienny, red. P. Kowalski, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2002, s. 211-230.
40. M. Rychlewski, Suwaki, plakaty i inne atrakcje. Rzecz o okładkach rockowych, „Kultura Popularna” 2003 nr 3, s. 95-101.
41. P. Rypson, Książki i Strony. Polska książka awangardowa i artystyczna w XX wieku, CSW, Warszawa 2000; tenże, Nie gęsi, s. 26-69, s. 318-331.
42. P. Rypson, Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919-1949, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2011, passim.
43. A.E. Sekuła, Okładka „Cosmopolitan”, „Kultura Współczesna” 2004 nr 4, s. 11-15.
44. P.L. Shillingsburg, From Gutenberg to Google. Electronic Representation of Literary Texts, Cambridge University Press, Cambridge 2006, s. 63-65.
45. Słowa narastają powoli. Rozmowa z Jerzym Jarniewiczem, rozmawia M. Bomanowska, P. Wesołowski, „Gazeta Łódzka” (dodatek do „Gazety Wyborczej”) 02.10.2003, s. 6.
46. Słowniku literatury popularnej, red. T. Żabski, wyd. 2 popr. i uzupełn., Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2006.
47. A. Stern, A. Wat, Prymitywiści do narodów świata i do Polski, w: Antologia polskiego futuryzmu i Nowej Sztuki, wstęp i komentarz oprac. Z. Jarosiński, wybór i przygotowanie tekstów H. Zaworska, Ossolineum, Wrocław 1978, s. 6.
48. T. Stępień, Tekst okładki, w: Dzieło literackie i książka w kulturze, s. 502-510.
49. Suwaki, plakaty i inne atrakcje. O okładkach rockowych, „Polonistyka” 2007 nr 1, s. 45-50.
50. J. Szyłak, Okładki i odbiorcy. Komiks jako książka, w: Poetyka komiksu. Warstwa ikoniczna i językowa, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000, s. 154-173.
51. M.G. Świeduchowska, Katecheci i Frustraci, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2001, s. 155-157.
52. E. Tierling, Czytajmy Rodziewiczównę! O perswazyjności okładki, w: Rozgrywanie światów. Formy perswazji w kulturze współczesnej, red. I. Iwasiów, J. Madejski, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1994, s. 273-289.
53. J. Trzynadlowski, Autor, dzieło, wydawca, wyd. 2 uzupeł., Ossolineum, Wrocław 1988, s. 171-173.
54. A. Tuszyńska, Tyrmandowie: A. Rybak Tyrmand w kapciach, „Rzeczpospolita” (dodatek „Rzecz o Książkach”) 2012 nr 210, s. P17.
55. Tysiąc polskich okładek. One Thousand Polish Book Covers, wybór D. Mizieliński, A. Mizielińska, Stowarzyszenie 40 000 Malarzy, Warszawa 2010.
56. K. Uniłowski, Smak literatury, smak kiełbasy, w: Koloniści i koczownicy. O najnowszej prozie i krytyce literackiej, Universitas, Kraków 2002, s. 59.
57. K. Uniłowski, Sztuka cytatu: od powieści przez anty-powieść do metapowieści, w: Genologia dzisiaj, red. W. Bolecki, I. Opacki, IBL, Warszawa 2000, s. 186.
58. Uśmiech – inteligencka przywara. Z Andrzejem Bartem rozmawia Tadeusz Sobolewski, „Duży Format” (dodatek do „Gazety Wyborczej”) 2009 nr 44, s. 21.
59. K. Varga, Melancholia okładek, czyli spieszmy się zbierać książki, „Duży Format”(dodatek do „Gazety Wyborczej” 2011 nr 109), 2011 nr 18, s. 19.
60. A. Weedon, In Real Life: Book Covers in the Internet Bookstore, w: Judging a Book by Its Cover, s. 117-127.
61. A. Węgrzyniak, Pomnik z czarnego marmuru. O książce Tadeusza Różewicza „Matka odchodzi”, w: Dzieło literackie i książka w kulturze. Studia i szkice ofiarowane profesor Renacie Ocieczek w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej, red. I. Opacki przy współudziale B. Mazurkowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2002, s. 511-520.
62. M. Wieczorek, „bruLion”. Instrukcja obsługi, Korporacja Ha!art, Kraków 2005.
63. Wiersze wysłane, pomysł, red. serii i fotografie T. Dąbrowski, projekt graficzny P. Dębowski, Topos, Sopot 2008.
64. A. Wolny-Hamkało, Zrób mi dobrze, czyli krótki tekst o pisaniu blurbów, http://www.biuroliterackie.pl/przystan/ czytaj.php?site=260&co=txt_1344 [dostęp 30.09.2012].

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

6

Start page:

101

End page:

117

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:48374 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Oct 3, 2014

Number of object content downloads / hits:

3102

All available object's versions:

https://www.rcin.org.pl/publication/65754

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information