Struktura obiektu
Tytuł:

Problematyzowanie wizualności – przypadek Artura Żmijewskiego

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2022)

Twórca:

Bojarska, Katarzyna ORCID

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2022

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Temat i słowa kluczowe:

sztuka ; polityczność ; krytyczność ; Artur Żmijewski ; artysta ; wizualność ; prawo do patrzenia

Bibliografia:

1. G. Agamben, Homo sacer. suwerenna władza i nagie życie przeł. M. Salwa, Prószyński i S-ka, Warszawa 2008.
2. H. Arendt, My uchodźcy, przeł. H. Bortnowska, w tejże Pisma żydowskie, Biblioteka Kwartalnika Kronos, Warszawa, 2012.
3. Artur Żmijewski. If it happened only once it’s as if it never happened, red. J. Mytkowska, Ostfildern-Ruit: Hatje Cantz, 2005.
4. A. Azoulay, Civil Contract of Photography, MIT Press, Cambridge Mass. 2008
5. J. Banasiak, Od kolorowego bazaru do brunatnego stadionu. Rozmowa z Arturem Żmijewskim, „Szum” https://magazynszum.pl/od-kolorowego-bazaru-do-brunatnego-stadionu-rozmowa-z-arturem-zmijewskim/
6. W. Benjamin, Ulica jednokierunkowa, przeł. A. Kopacki, Wydawnictwo Sic!, Warszawka 1997
7. Blind spots and deaf zones of Polish artist Artur Żmijewski http://www.arterritory.com/en/texts/interviews/6830-blind_spots_and_deaf_zones_of_polish_artist_artur_mijewski
8. S. Buck-Morss, Katarzyna Bojarska, Solidarność w historii – ludzie i idee, „Teksty Drugie” 2014, nr 5, s. 200-211.
9. J. J. Charlesworth, How the Dutch provocateur launched an independent cultural economy with plantation workers in the Democratic Republic of Congo, Art Review, April 2015 http://www.renzomartens.com/articles
10. T. J. Demos, The Institute for Human Activities: A Conversation with Renzo Martens, „Camera Austria International”, December 2012.
11. A. Downey, „Exemplary subjects: Camps and the politics of representation”, w: Giorgio Agamben: Legal, Political and Philosophical Perspectives, red. T. Frost, Routledge, Oxford, New York 2013, s. 119-142.
12. Drżące ciała. Rozmowy z artystami. Przedmowa: rozmowa Sebastiana Cichockiego z Arturem Żmijewskim, Galeria Kronika & Korporacja Ha!art, Seria Krytyki Politycznej, t. 2, Bytom-Kraków 2006.
13. Forget Fear, red. A. Żmijewski, J. Warsza, Warszawa-Berlin 2012.
14. H. Foster, Powrót realnego. Awangarda u schyłku XX wieku, przeł. M. Sugiera, M. Borowski, Universitas, Kraków 2012.
15. H. Foster, Post-critical, „October” 139, Winter 2012. DOI
16. R. Haidu, Documenta 14 http://4columns.org/haidu-rachel/documenta-14
17. B. Latour , Why Has Critique Run out of Steam? From Matters of Fact to Matters of Concern, „Critical Inquiry”, 30 (Winter 2004). DOI
18. N. Mirzoeff, The Right to Look: A Counterhistory of Visuality. Durham 2011. DOI
19. Nie zamierzam uwalniać innych od cierpienia. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Jakub Gawkowski. http://krytykapolityczna.pl/kultura/sztuki-wizualne/nie-zamierzam-uwalniac-innych-od-cierpienia/
20. C. Owens, „The Indignity of Speaking for Others”: An Imaginary Interview, w: Beyond Recognition: Representation, Power, and Culture, red. C. Owens, S. Bryson, University of California Press 1994.
21. J. Rancière, Aesthetics and Its Discontents, przeł. S. Corcoran, Cambridge: Polity, 2009.
22. D. Sajewska, Perspektywy peryferyjnej historii i teorii kultury, „Didaskalia” 156, Kwiecień 2020, https://didaskalia.pl/pl/artykul/perspektywy-peryferyjnej-historii-i-teorii-kultury
23. R. Sendyka, Postronni przemocy: świadek, obserwator, patrzący, widz, gap. Analiza wizualna, maszynopis.
24. K. Silverman, Threshold of the Visible World, Routledge, New York 1995.
25. A. Żmijewski, Stosowane sztuki społeczne, „Krytyka Polityczna” 2007, nr 11-12, s. 14-24.
26. Żmijewski. Przewodnik Krytyki Politycznej, opracowanie zbiorowe, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2011.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

266

Strona końc.:

281

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

0867-0633 ; 10.18318/td.2022.1.16

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: