Object structure
Title:

"Dziennik Anne Frankenstein": rozszerzone pole badań nad kulturą popularnąi Zagładą

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 3 (2020)

Creator:

Łysak, Tomasz ORCID

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2020

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Subject and Keywords:

Holokaust ; kultura popularna ; wzorzec kulturowy Maryi ; paradygmat upamiętniania ; Holokaustowa bezbożność

References:

1. AP, Video game uncovered in Europe uses Nazi Death camps as theme, "The New York Times" 1.05.1991, sekcja A, s. 10.
2. Alphen E., Van. Zabawa w Holokaust, przeł. K. Bojarska, w Reprezentacje Holokaustu, wybór i oprac. J. Jarniewicz, M. Szuster, Instytut Książki i ŻIH, Kraków-Warszawa 2014, s. 291-317.
3. Boswell M., Holocaust Impiety in Literature, Popular Music and Film, Palgrave, Basingstoke 2012. DOI
4. Czaja J., Historia Polski w komiksowych kadrach, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań 2010.
5. Dalziel I., "Romantic Auschwitz": examples and perceptions of contemporary visitor photography at the Auschwitz-Birkenau State Museum, "Holocaust Studies. A Journal of Culture and History" 2016 vol. 22, s. 185-207. DOI
6. Forecki P., Zagłada i krajobraz po Zagładzie w komiksowych kadrach, "Poznańskie Studia Polonistyczne" 2015 nr 25, s. 275-308. DOI
7. Greenberg G., S. Biderman, S. Katz, Wrestling with God: Jewish theological responses during and after the Holocaust, Oxford UP, Oxford 2007.
8. Jurczak J., Działalność policji wobec zjawiska stadionowej mowy nienawiści, Biuro RPO, Warszawa 2015.
9. Kawałko A., HOLO JOKES. Izraelskie i polskie żarty o Zagładzie, tekst niepublikowany, s. 1-31.
10. LaCapra D., Excerpt from interview with professor Dominick LaCapra, https://www.yadvashem.org/odot_pdf/Microsoft%20Word%20-%203870.pdf (27.03.2020).
11. LaCapra D., Historia w okresie przejściowym: doświadczenie, tożsamość, teoria krytyczna, przeł. K. Bojarska, Universitas, Kraków 2009.
12. LaCapra D., History and memory after Auschwitz, Cornell UP, Ithaca 1998. DOI
13. Lehrer E., R. Sendyka, Arts of witness or awkward objects? Vernacular art as a source base for 'bystander' Holocaust memory in Poland, "Holocaust Studies. A Journal of Culture and History" 2019 vol. 25, iss. 3, s. 300-328. DOI
14. Mintz A.L., Popular culture and the shaping of Holocaust memory in America, University of Washington Press, Seattle 2001.
15. Shandler J., While America Watches: Televising the Holocaust, Oxford UP, New York 1999.
16. Skalska A., Obraz wroga w antysemickich rysunkach prasowych Marcaʼ68, NCK, Warszawa 2007.
17. Sobczak K., Gaz, w Ślady Holokaustu w imaginarium kultury polskiej, red. J. Kowalska-Leder i in., Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2017, s. 173-196.
18. Szlengel W., Bardzo przepraszam, w Co czytałem umarłym. Wiersze getta warszawskiego, zebr. i oprac. I. Maciejewska, PIW, Warszawa 1977, s. 121.
19. Żukowski T., Wielki retusz. Jak zapomnieliśmy, że Polacy zabijali Żydów, Wielka Litera, Warszawa 2018.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

3

Start page:

355

End page:

366

Resource type:

Tekst

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Resource Identifier:

0867-0633 ; 10.18318/td.2020.3.22

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style: