Object structure

Title:

Integracja metod oceny nauczycieli i studentów dla potrzeb konstrukcji modelu szkoły wyższej

Subtitle:

Raport Badawczy = Research Report ; RB/74/2007

Creator:

Bereziński, Mirosław. Autor ; Inkielman, Michał (1937- ). Autor ; Wagner, Dariusz W. Autor

Publisher:

Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2007

Description:

67 pages ; 21 cm ; Bibliography p. 62-66

Subject and Keywords:

Szkoła wyższa ; Proces edukacyjny ; Statystyka matematyczna ; Ocena nauczycieli ; Ocena studentów ; Niejednorodność ; Nierównowaga ; Użyteczność

Abstract:

Praca dotyczy zastosowań metod statystycznych do oceny jakoścu procesu edukacyjnego. Przesdatwiono koncepcję oceniania zintegrowanego, w którym uczestniczą obie strony procesu edukacyjnego: studenci i nauczyciele. Przeanalizowano rzeczywiste uwarunkowania procesu oceniania studentów oraz nauczycieli akademickich. Wskazano na możliwość poprawy jakości procesu edukacyjnego przez racjonalizację przyporządkowywania nauczycieli grupom zajęciowym. Sformułowano wstępną koncepcję systemowego kryterium jakości funkcjonowania szkoły wyższej.

Relation:

Raport Badawczy = Research Report

Resource type:

Tekst

Detailed Resource Type:

Report

Source:

RB-2007-74

Language:

pol

Language of abstract:

pol

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Systems Research Institute of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of Systems Research Institute PAS

Projects co-financed by:

Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget.

×

Citation

Citation style: