Object structure
Title:

Matki i córki w polu autobiograficznym

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 6 (2018)

Creator:

Grzemska, Aleksandra ORCID

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2018

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

Subject and Keywords:

dziedzina autobiograficzna ; praktyki artystyczne ; Ewa Kuryluk ; Zuzanna Janin ; matka-córka związek

References:

1. Bal M., Afekt jako siła kulturowa, przeł. A. Turczyn, w: Historie afektywne i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2015.
2. Bal M., Zagubienie: „gruntowna przemiana kwestii naszego «my»”, przeł. T. Bilczewski, A. Kowalcze-Pawlik, w: Historie afektywne i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2015.
3. bell hooks, Margines jako miejsce radykalnego otwarcia, przeł. E. Domańska, „Literatura na Świecie” 2008, nr 1/2.
4. bell hooks, Teoria feministyczna. Od marginesu do centrum, przeł. E. Majewska, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2013.
5. Bourdieu P., Reguły sztuki. Geneza i struktura pola literackiego, przeł. A. Zawadzki, Universitas, Kraków 2007.
6. Czermińska M., Tożsamość, performatywność, komunikacja – genderowe aspekty autobiografizmu, „Autobiografia. Literatura, Kultura, Media” 2014 nr 1 (2).
7. Deleuze G., Proust i znaki, przeł. M.P. Markowski, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2000.
8. Domańska E., „Zwrot performatywny” we współczesnej humanistyce, „Teksty Drugie” 2007, nr 5.
9. Ettinger B.L., Transkryptum: tropienie śladów pamięci z/w/z myślą o Innym, przeł. A. Chromik, A. Kisiel, „Narracje o Zagładzie” 2016, nr 2.
10. Fischer-Lichte E., Estetyka performatywności, przeł. M. Borowski, M. Sugiera, Księgarnia Akademicka, Kraków 2008.
11. Glosowitz M., Estetyka afektywna. Zarys metodologii badań literackich, w: Historie afektywne i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2015.
12. Gusdorf G., Warunki i ograniczenia autobiografii, przeł. J. Barczyński, w: Autobiografia, red. M. Czermińska, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2009.
13. Jankowicz G., Marecki P., Palęcka A., Sowa J., Warczok T., Zamiast wstępu. Literatura polska po 1989 roku w świetle teorii Pierre’a Bourdieu, „Praktyka Teoretyczna” 2014, nr 1 (11).
14. Kohany M., Powrót, przeł. E. Kuryluk, „Zeszyty Literackie” 2011 nr 1.
15. Krzyk. Zuzanna Janin o Marii Anto, w: R. Grzela Obecność. Rozmowy, Drzewo Babel, Warszawa 2015.
16. Kuryluk M., Jędrek i Piotr, Gebethner i Wolff, Warszawa 1946.
17. Lachowski M., Granice obrazu Marii Anto, w: Maria Anto. Malarka, red. M. Jachuła, Zachęta − Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2017.
18. Luhmann N., Systemy społeczne. Zarys ogólnej teorii, przeł. M. Kaczmarczyk, Zakład Wydawniczy „Nomos”, Kraków 2012.
19. Luhmann: teoria systemów autopojetycznych, w: J. Szacki, Historia myśli socjologicznej. Wydanie nowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
20. Marglit A., Emocje przypomniane, przeł. T. Kunz, w: Historie afektywne i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2015.
21. Maria Anto, red. E. Olszewska, przeł. K. Lipnicka-Kołtuniak, Muza, Warszawa 2004.
22. Maria Anto. Malarka, red. M. Jachuła, Zachęta − Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2017.
23. Piękny dzień. Rozmowa Ewy Kuryluk z Agnieszką Drotkiewicz, „Dwutygodnik” 2009 nr 15, http://www.dwutygodnik.com/artykul/525-piekny-dzien.html (9.08.2017).
24. Polityki relacji w literaturze kobiet po 1945 roku, red. A. Grzemska, I. Iwasiów, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2017.
25. Rich A., Zrodzone z kobiety. Macierzyństwo jako doświadczenie i instytucja, przeł. J. Mizielińska, Sic!, Warszawa 2000.
26. Schechner R., Performatyka: wstęp, przeł. T. Kubikowski, red. przekł. M. Rochowski, Ośrodek Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych, Wrocław 2006.
27. Sendyka R., Od kultury „ja” do kultury „siebie”. O zwrotnych formach w projektach tożsamościowych, Universitas, Kraków 2015.
28. Szaleństwo Majki Skowron, reż. S. Jędryka, scen. A. Minkowski, serial dziewięcioodcinkowy, 1976.
29. Taniec dla Marii i Nelly. Z Zuzanną Janin rozmawia Małgorzata Czyńska, w: Zuzanna Janin. Biała kruk / White She-Raven, Fundacja Lokal Sztuki, Lublin–Warszawa 2016.
30. W sprawie Susan Sontag (Regarding Susan Sontag), reż. N.D. Kates, scen. N.D. Kates, J. Haptas, USA, HBO, 2014, 95 min.
31. Woolf V., Krzywa wieża, w: tejże Eseje wybrane, przeł. M. Heydel, wyb. i oprac. M. Heydel, R. Sendyka, posł. R. Sendyka, Karakter, Kraków 2015.
32. Z Marią Anto rozmawia Małgorzata Bocheńska, w: Maria Anto, red. E. Olszewska, przeł. K. Lipnicka-Kołtuniak, Muza, Warszawa 2004.
33. Zaleski M., Estetyka zmąconych emocji, czyli estetyka zwykłości – o Dorocie Masłowskiej dwukrotnie, w: Historie afektywne i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2015.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

6

Start page:

77

End page:

91

Resource type:

Tekst

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Resource Identifier:

0867-0633 ; 10.18318/td.2018.6.5

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style: