Metadata language
Feeling at home in Grochów. The phenomenon of Kicia Kocia
Subtitle:Zadomowienie na Grochowie. Fenomen Kici Koci ; Journal of Urban Ethnology 17 (2019)
Creator: Publisher:Instytut Archeologii i Etnologii PAN
Place of publishing: Date issued/created: Description: Type of object: Subject and Keywords:antropologia miasta ; antropologia przestrzeni ; Grochów ; klubokawiarnia Kicia Kocia ; miejsce ; zadomowienie
Abstract:Zadomowienie można metaforycznie wiązać z zamieszkiwaniem (M. Heidegger) i odnajdywaniem/konstruowaniem własnego miejsca. Wychodząc m.in. od koncepcji Heideggera i M. de Certeau, autor pokazuje, jak może w dzisiejszych czasach wyglądać proces tworzenia własnego miejsca. Przywołując różne przykłady oswojonych „miejsc/lokali” (tawerna w Dymie P. Austera i W. Wanga, lokalny sklepik w antropologicznym filmie Tobacco, Truths and Rummikub S. Meyknechta, „ruchomy bar” w Ankarze opisany przez D. Altaya), autor konstruuje niejednoznaczną koncepcję „własnego miejsca dziś”. Kluczowy dla rozważań przykład to tworzenie i funkcjonowanie klubokawiarni Kicia Kocia na warszawskim Grochowie. Pokazuje on, jak „realne miejsce” może być tworzone zrazu wirtualnie (Facebook), dzięki opowieściom i rzeczom, a następnie dzięki samym ludziom, czy też relacjom, jakie oni nawiązują ze sobą. To ci ostatni – czy też sieć relacji – pozwalają na zbudowanie miejsca-kłącza, promieniującego na całą dzielnicę
Relation: Volume: Start page: End page: Resource type: Detailed Resource Type: Format: Resource Identifier: Source:IAiE PAN, sygn. P 714 ; IAiE PAN, sygn. P 1505 ; click here to follow the link
Language: Rights:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Terms of use: Digitizing institution:Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk
Original in:Biblioteka Instytutu Archeologii i Etnologii PAN
Access: