Object

Title: Dzieło sztuki jako źródło wiedzy w badaniach geograficznych = Work of arts as a source in geographical research

Creator:

Bański, Jerzy (1960- )

Date issued/created:

2011

Resource Type:

Article

Subtitle:

Przegląd Geograficzny T. 83 z. 2 (2011)

Publisher:

IGiPZ PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

24 cm

References:

1. Bartnik R., 2009, Portret miasta. Lublin w malarstwie, rysunku i grafice 1618–1939, Muzeum Lubelskie, Lublin. ; 2. Bernat S., 2002, Geografia a dźwięk i muzyka, [w:] E. Orłowska (red.), Kultura jako przedmiot badań geograficznych, PTG, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław, t. II, s. 55–64. ; 3. Berry J., 1988, African cultural memory in New Orleans music, Black Music Research Journal, 8, s. 3–12. ; 4. Brouillette L., Feder S., 2010, Tracing Cultural Migration trough Music: An Inquiry Approach to Enhancing Global Understanding, Ohio Social Studies Review http://www.clta.uci.edu/Tracing_Cultural_Migration_through_Music_Brouillette&Feder.pdf (luty 2011). ; 5. Carles J.L., Barrino I.L., de Lucio J.V., 1999, Sound influence on landscape values, Landscape and Urban Planning, 43, 4, s. 191–200. ; 6. Carney G.O., 1998, Music geography, Journal of Cultural Geography, 18, s. 455–464. ; 7. Childs I.R.W., 1991, Japanese perception of nature in the Novel Snow Country, Journal of Cultural Geography, 11, 2, s. 1–19. ; 8. Crouch D, Toogood M., 1999, Everyday abstraction: geographical knowledge in the art of Peter Lanyon, Cultural Geographies, 6, 1, s. 72–89. ; 9. Fiona A., Mackenzie D., 2006, Against the tide: placing visual art in the Highlands and Islands, Scotland, Social and Cultural Geography, 7, 6, s. 965–985. ; 10. Guelke L., 1976, Cartographic communication and geographic understanding, The Canadian Cartographer, 13, 2, s. 107–122. ; 11. Holzer J., 1978, Świat zdeformowany. Dzieło literatury XX wieku jako źródło historyczne, [w:] Z. Stefanowska, J. Sławiński (red.), Dzieło literackie jako źródło historyczne, Czytelnik, Warszawa, s. 336. ; 12. Hawkins H., 2010, Turn your trash into... Rubbish, art and politics. Richard Wentworth’s geographical imagination, Social and Cultural Geography, 11, 8, s. 805–827. ; 13. Ingarden R., 1970, Przeżycie estetyczne, [w:] Dzieła filozoficzne. Studia z estetyki, t. 3, PWN, Warszawa, s. 97–102. ; 14. Jeffus S., Aramini J., 2008, Geography Through Art, Geography Matters, Nancy, KY. ; 15. Karan P.P., 1984, Landscape, religion and folk art in Mithila: An Indian cultural region, Journal of Cultural Geography, 5, 1, s. 85–101. ; 16. Kaufmann T., 2004, Toward a Geography of Art, University of Chicago Press, Chicago. ; 17. Lukinbeal Ch., 2005, Cinematic landscapes, Journal of Cultural Geography, 23, 1, s. 3–22. ; 18. Maternicki J., 1963, Literatura piękna w nauczaniu historii, PWN, Warszawa. ; 19. Morris E., 2005, The cultural geographies of Abstract Expressionism: painters, critics, dealers and the production of an Atlantic art, Social and Cultural Geography, 6, 3, s. 421–437. ; 20. Nash P.H., 1968, Music regions and regional music, The Deccan Geographer, 6, s. 1–24. ; 21. Olwig K., 1987, Art and the art of communicating geographical knowledge: the case of Pieter Brueghel, Journal of Geography, 86, 2, s. 47–51. ; 22. Orłowska E. (red.), 2002, Kultura jako przedmiot badań geograficznych, t. 1 i 2, PTG, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław. ; 23. Orneta A. G., Valdes C. M., 2007, Cinema and geography: Geographic space, landscape and territory in the film industry, Boletin de la Asociacion de Geografos Españoles, 45, s. 407–410. ; 24. Pocock D.C., 1989, Sound and the geographer, Geography, 74, s. 193–200. ; 25. Radomski A., 2001, Sztuka jako źródło do badania historii. Czy historiografia jest sztuką (na przykładzie literatury)?, Kultura i Historia, 1, UMCS, Lublin, s. 86–98. ; 26. Ratajski L., 1977, Straty i zyski informacji w przekazie kartograficznym, Polski Przegląd Kartograficzny, 9, 3, s. 97–104. ; 27. Robinson A.H., Pechenik B.B., 1975, The map as communication system, The Cartographic Journal, 12, s. 7–15. ; 28. Seemann J. 2009, Art, geographical knowledge and image reading: Vermeer’s “Geographer”, Pro-Posições, 20, 3, s. 43–60. ; 29. Storr R., 1994, Mapping, The Museum of Modern Art, New York. ; 30. Taylor D.R. (red.), 1983, Progress in Contemporary Cartography. Graphic Communication and Design in Contemporary Cartography, 2, John Wiley, New York. ; 31. Topolski J., 1978, Korzystanie ze źródeł literackich w badaniach historycznych, [w:] Z. Stefanowska, J. Sławiński (red.), Dzieło literackie jako źródło historyczne, Czytelnik, Warszawa, s. 7–30. ; 32. Waterman E., 2000, Sound escape: sonic geography remembered and imagined, Cultural Geographies, 7, 1, s. 112–115.

Relation:

Przegląd Geograficzny

Volume:

83

Issue:

2

Start page:

233

End page:

250

Format:

File size 0,9 MB ; application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:1848 ; 0033-2143 ; 10.7163/PrzG.2011.2.4

Source:

CBGiOS. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.181, Cz.3136, Cz.4187 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Geography and Spatial Organization of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Central Library of Geography and Environmental Protection. Institute of Geography and Spatial Organization PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information