@misc{Chamera_Sebastian._Autor_XV_2005, author={Chamera, Sebastian. Autor and Krzyżyński, Tomasz. Autor and Maciejewski, Igor. Autor}, copyright={Creative Commons Attribution BY 4.0 license}, address={Warszawa}, journal={Książka = Book}, howpublished={online}, year={2005}, publisher={Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk}, publisher={Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences}, language={pol}, abstract={W referacie zawarto model matematyczny aktywnego sterowania układem wibroizolacji fotela kierowcy samochodu ciężarowego. Obiektem symulacji jest seryjnie produkowane siedzisko z pasywnym zawieszeniem pneumatycznym, którego własności wibroizolacyjne zostały poprawione aktywnym sterowaniem. Elementem rozdzielającym energię jest w tym przypadku zawór proporcjonalny natężenia przepływu, odbierający sygnał z regulatorów PI przy sterowaniu konwencjonalnym i z regulatora Fuzzy Logic przy sterowaniu rozmytym. Badania symulacyjne systemu sterowania wykonano przy użyciu rzeczywistych wymuszeń, otrzymanych podczas pomiarów drgań podłogi kabiny samochodu ciężarowego. Jako wyniki symulacji komputerowej przedstawiono przykładowe przebiegi przyśpieszenia i przemieszczenia drgań w funkcji czasu dla siedziska z zawieszeniem aktywnym, odpowiednio w porównaniu z przebiegami drgań podłogi kabiny samochodu ciężarowego.}, type={Text}, title={XV Krajowa Konferencja Automatyki : Warszawa, 27-30 czerwca 2005. t. 3 * Zastosowania techniczne - Część C Urządzenia, maszyny, środowisko * Modelowanie i symulacja aktywnego systemu wibroizolacji siedziska samochodu ciężarowego przy sterowaniu konwencjonalnym i rozmytym}, }