@misc{Inkielman_Michał_(1937–_)_Model_2005, author={Inkielman, Michał (1937– )}, copyright={Creative Commons Attribution BY 4.0 license}, address={Warszawa}, journal={Raport Badawczy = Research Report}, howpublished={online}, year={2005}, publisher={Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk}, publisher={Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences}, language={pol}, abstract={W pracy przedstawiono pewne rozszerzenie proponowanego wcześniej modelu sieciowego procesu i modelu populacji studentów. Zakłada się tu, że linie ograniczenia finansowego lub intelektualnego nie stanowią zdeterminowanych progów odcinających części populacji lecz są mają charakter niejednoznaczny. Jako bardziej odpowiednie proponuje się tu zastosowanie funkcji przynależności z repertuaru środków logiki rozmytej lub rozpatrywanie przejścia osobnika o danych właściwościach do odpowiedniej klasy w kategoriach prawdopodobieństwa (to ostatnie podejście uzasadnione w przypadku odpowiednio licznych populacji). W celu zilustrowania opisanych rozważań skonstuowano prosty model uczelni, której procesami edukacyjnymi są pięcioletnie studia o identycznym programie i stałych parametrach odsiewu. Dane użyte w tym modelu są teoretyczne, ale oparto je na analizie wspólczynników promocji i odsiewu realnego procesu edukacyjnego - studiów czteroletnich.}, title={Model dynamiczny procesu edukacyjnego z uwzględnieniem niejednorodności cech kandydatów na studia}, type={Text}, URL={http://www.rcin.org.pl/Content/139651/PDF/RB-2005-46.pdf}, keywords={Edukacja, Szkoła wyższa}, }