@misc{Young_Sara_„Pożyczone”_2020, author={Young, Sara}, volume={34}, copyright={Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony}, address={Kraków}, journal={Socjolingwistyka}, howpublished={online}, year={2020}, publisher={Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk}, language={eng}, abstract={Teoria heteroglosji Bachtina jest często wykorzystywana w socjolingwistyce w badaniach wielojęzyczności.Jednak koncepcja „pożyczonych” głosów jest również przydatna do badań nad tożsamością, zwłaszcza doanalizy narracji uczestników. W moich badaniach nad tożsamością etniczno-lingwistyczną nastolatkówurodzonych w Polsce, którzy obecnie mieszkają w Wielkiej Brytanii, korzystam z koncepcji pożyczonychgłosów, aby ustalić, w jaki sposób młode osoby tworzą narracje będące zapisem ich doświadczeń. Wynikibadań pokazują, że w relacjach nastolatków słychać głosy osób z ich otoczenia, a także te „pożyczane”z dyskursów na temat polskiej tożsamości, w ten sposób młodzi ludzie starają się wykorzystać swojedoświadczenia w nowym środowisku.}, type={Tekst}, title={„Pożyczone” głosy Bachtina w narracjach polskich nastolatków mieszkających w Wielkiej Brytanii}, URL={http://www.rcin.org.pl/Content/164431/PDF/14_Young.pdf}, keywords={Bachtin, tożsamość, młodzież, badania narracyjne}, }